What's the time, Mr Wolf?

W unicie 6 w Bugs World 3 dzieci uczą się wyrażać godziny (pełne i połówki). Pomyślałam, że to świetna okazja, by zaznajomić je z klasyczną angielską książeczką do nauki godzin, czyli "What's the time, Mr Wolf?"




Jak widać, moja książeczka jest w wersji finger-puppet, ale widziałam też inne wydania. Można ją kupić np. tu, ale zachęcam do poszukania na allegro, będzie duzo tańsza - moja kosztowała jakieś 5 zł, a jest w stanie bardzo dobrym. 
Dzieciom bardzo się podobało opowiadanie, zwłaszcza ilustracje przedstawiające dziwne upodobania  kulinarne wilków (lubią jeść niemowlaki), a trochę takiej makabry zawsze zainteresuje dzieci. Poza tym dzięki pacynce można udawać, ze wilk pożera dzieci!
Książeczka ma proste słownictwo, nawiązuje do różnych czynności w ciągu dnia, podaje pełne godziny. Tak się szczęśliwie składa, że większość słówek i wyrażeń pokrywa się z tymi, które są prezentowane w tym unicie w Bugs World 3, dzieci czuły więc satysfakcję z tego, ze rozumieją oryginalną angielskojęzyczną książkę.
Z powodu natłoku różnych ćwiczeń w podręczniku nie miałam okazji zaprezentować uczniom innych activities powiązanych z Mr Wolfem, jednak zamieszczę tu parę linków do stron, skąd możecie je pobrać i wykorzystać, jeśli nie ściga was tak rozkład materiału, jak mnie! Ja mam nadzieję wykorzystać te ćwiczenia na kółku językowym.

1. Tu i tu znajdziecie obrazki do historyjki w wersji kolorowej i B&W (np. do pokolorowania) oraz podpisy do obrazków, jak również zegary (w formie tarczy, a w książeczce są też pokazane w formie elektronicznej). Do pobrania w pdf.

2. Zegary (pełne godziny i połówki) z rysunkiem wilka i tytułowym pytaniem i przy okazji daily routine time cards

3. Tu można obejrzeć projekt dzieci zainspirowany książeczką, może i was natchnie to do czegoś podobnego

4. Mnóstwo wilków do kolorowania


piosenka:




Aaaa zapomniałabym!! LAST, BUT NOT LEAST: oczywiście nie można zapomnieć o tradycyjnej zabawie pod tytułem - jakżeby inaczej - What's the time, Mr Wolf?: Jedno dziecko jest wilkiem i staje przed resztą dzieci w odległości, jaką uznamy za stosowne. Dzieci tworzą szereg trzymający się za ręce. Zadają pytanie "What's the time, Mr Wolf?", a wilk odpowiada np. "It's one o'clock". Wtedy dzieci robią krok do przodu. Zawsze wykonują tyle kroków, jaką godzinę poda wilk (oczywiście musi to być pełna godzina). Gdy znajdą się już blisko wilka, wykrzykuje on "It's dinner time!" w odpowiedzi na pytanie, wtedy dzieci zaczynają uciekać, a wilk łapie jedno i wtedy ono staje się wilkiem. Z oczywistych względów najlepiej zrobić to na boisku czy gdzieś poza klasą.

Komentarze

  1. Super zabawa :) I książeczka, jak w "Despicable Me" <3 Szkoda, że w klasie jest tak mało miejsca, żeby tę zabawę zrobić :(
    Uwielbiam Twojego bloga :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Storytelling to moje ulubione lekcje, pisałam nawet z tego licencjat. Nie znałam tej książki, na pewno na nią zapoluję, pomoce już sobie zapisałam. Wielkie dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w domu jeszcze kilka ciekawych książeczek, postaram się zamieścić parę wpisów podczas wakacji.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdyby ktoś chciał wyposażyć się w książeczkę przed rokiem szkolnym to zapraszam na Allegro. Przepraszam za reklamę ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty