eTwinning dla początkujących - jak się zapisać na kurs?

Już od dłuższego czasu - tzn. jakichś 3 lat - przymierzałam się do projektu eTwinning. Zamierzenia i plany były ambitne, a życie jak zwykle je zweryfikowało. W końcu los zdecydował za mnie. W lutym jedna z moich koleżanek z pracy, akurat ucząca zupełnie innego przedmiotu zamarzyła sobie wyjazd w ramach właśnie wtedy startującego programu Erasmus Plus i wciągnęła mnie do wspólnej pracy w pisaniu wniosku. Póki co plany te zarzuciłyśmy, ale pozostał po nich mały ślad w postaci dodania naszej szkoły do bazy placówek chętnych do udziału w projekcie eTwinning - i ja utworzyłam sobie też konto. I dzięki temu dostawałam maile o różnych akcjach, aż w wakacje przyszedł mail z informacją o kolejnej edycji kursów dla początkujących w dziedzinie eTwinning. Ponieważ takie kursy nie są organizowane bez przerwy, stwierdziłam, że wezmę udział w najbliższej edycji - czyli tej, która zaczynała się 15. września br.
Po ukończeniu kursu mogę Wam powiedzieć, że udział w nim nie jest żadnym koniecznym warunkiem, aby napisać i wcielić w życie swój projekt eTwinning, natomiast sporo ułatwia i to dzięki praktycznym radom opiekuna naszej grupy udało mi się znaleźć partnera do projektu, o którym więcej już wkrótce.
Poza tym, aby rozpocząć projekt i tak należy mieć konto na portalu eTwinning, a więc zaczynamy!

Wchodzicie na stronę Narodowego Biura Kontaktowego Programu eTwinning i klikacie na 'rejestrację' na takim żółtym czymś po prawej.



jak się zapisać na kurs eTwinning


A potem wypełniacie ankietkę i już. Dostaniecie maila z prośbą o potwierdzenie.

Ja rejestrowałam się w lutym, więc nie pamiętam, co dalej się dzieje, w każdym razie trzeba dodać szkołę do bazy - jeśli jeszcze jej tam nie ma - i siebie też. W tym celu wchodzimy na desktop w eTwinningu (wpiszcie po prostu w google www.desktop.etwinning.net, jeśli nie możecie tego nigdzie znaleźć). Można tam zmienić język na polski, jeśli Wam to coś ułatwi. Konstruujecie swój profil, możecie skorzystać z wyszukiwarki szkół, aby znaleźć swoją. Jak jej nie ma, to ją dodajcie. To wszystko. Od tej pory będziecie otrzymywać na maila informacje o szkoleniach, kursach i innych różnościach - albo sami je znajdziecie, odwiedzając i studiując powyższą stronę - informacje o kursach są na głównej. Aby zapisać się na kurs, musicie wypełnić kolejną ankietę. Informacja o naborze wysyłana jest około 1-2 miesiące przed startem. Potem jakoś z 2 tygodnie przed kursem dostajecie szczegółową informację, kiedy dokładnie on rusza z prośbą o potwierdzenie udziału, gdyż jest dużo chętnych - i wtedy ewentualnie można się wycofać - a parę dni przed dowiadujecie się, do jakiej przydzielono Was grupy i kto jest waszym opiekunem. Potem, wciąż przed kursem, kontaktuje się z Wami opiekun i podaje Wam kod niezbędny do rejestracji.

Istnieje też opcja, że jakimś innym kanałem dowiedzieliście się o kursie i już się na niego zapisaliście - wtedy powyższe kroki  - tzn. założenie konta na stronie eTwinning i dodanie szkoły - zrobicie w jednym z pierwszych modułów.

O samym kursie napiszę Wam niedługo. Miało być to wszystko w jednym poście, ale wtedy nie doczytalibyście do końca, gwarantuję Wam.


.

Komentarze

Popularne posty