Mini-project: A horoscope for...


Podzielę się pomysłem na mini-project, który zrobiłam wczoraj z 6a, a jutro będę robić z 6b. 
Zacznę od tego, że w Hot-Spocie po każdym sprawdzianie są dwie takie luźniejsze lekcje, i jedna z nich to właśnie mini-project. Idea projektu jakoś do mnie nie przemawiała, zbyt są czasochłonne, żeby je rzetelnie wykonać, zwykle musiałoby to być kosztem kilku lekcji, ale w Hot-Spotach są właśnie mini-projecty na 45 minut. Realizujemy więc wszystkie. Ale akurat ten po czwartym unicie średnio mi podpasował tematyką, i dlatego zdecydowałam się na innowację. Unit czwarty poświęcony jest wyrażaniu przyszłości przy pomocy will (już miałam pisać, że czasowi przyszłemu, ale w porę sobie przypomniałam wiedzę ze studiów, że nie ma czasu przyszłego w angielskim).

Nie pamiętam o czym był oryginalny project (książki zostawiam w pracy, czasem tylko zabieram do domu jak opracowuję nowy temat), ale jakoś niezbyt ściśle nawiązywał do WILLa. W tym unicie były też sposoby wyrażania suggestions oraz problems&solutions przy pomocy can/could. Ponieważ wcześniej nie uczyłam 6 klas z Hot Spota (miałam za to wątpliwą przyjemność pracowania z New Friends ://), to na początku każdego unitu biorę TB i patrzę, co tam naszykowali, kiedy zrobić kartkówkę ze słówek, a kiedy z gramatyki, a może poprosić o opracowanie jakiegoś dialogu w parach etc. Na początku unitu 4 układałam więc taki mini plan działania, i stwierdziłam, ze przydałoby się więcej ćwiczeń z mówienia pod kątem suggestions i problems&solutions typu sytuacje. Szukałam inspiracji w takiej książce:


I zupełnie przypadkiem trafiłam na fascynujące ćwiczenie, które zainspirowało mnie do opracowania własnego projectu wymagającego użycia WILLa. Niestety, książkę zostawiłam w pracy, więc namiary na ćwiczenie podam jutro. Zaznaczam tylko, że to, co poniżej, to nie jest to samo ćwiczenie, a tylko project na nim nadbudowany.

W każdym razie odpowiednio wcześniej zapowiedziałam dzieciom, żeby przyniosły  na tę lekcję klej / nożyczki i jakieś zdjęcia nawiązujące do astrologii, przepowiadania przyszłości itp. - nie mówiłam wprost o temacie projektu, gdyż chciałam, żeby mieli niespodziankę. Większość wywiązała się z tego zadania. Przypomnieliśmy więc sobie krótko budowę zdań z WILLem, a potem wyjaśniłam, co będziemy robić. Spodobał im się pomysł układania horoskopu, zwłaszcza dziewczynkom, ale chłopcy też byli zadowoleni. Ogólnie to raczej pozytywnie nastawiona do wszystkiego klasa i miło mi się tam pracuje. Zaproponowałam układanie przepowiedni na następujące tematy: health, money, family, love, work/school, travel - po jednym zdaniu typu You'll / You won't do każdego nagłówka. Plus jakieś tam zdanie wstępu. Typu It'll be a good year. Podałam nazwy znaków zodiaku, dzieci były zdziwione widząc, że np Ryby to nie Fish, tylko Pisces.
Oceniałam projecty dzis na nadzwyczajnej radzie ;) (Wiem, że w niektórych szkołach trzeba siedzieć prosto i słuchać Dyrekcji - u nas każdy nadrabia zaległości w sprawdzaniu ćwiczeń, testów itp.). Oceny, jak to zwykle z projectów, były dobre i bardzo dobre. Prace zostawiłam w szkole, przyniosę jutro i może zamieszczę tu parę przykładów. 
Jutro ta sama lekcja w 6b, od nich nie oczekuję już takiego entuzjazmu, zwykle raczej nic ich nie cieszy, no chyba że odwołana kartkówka. Może to niesprawiedliwe, co napiszę, ale jako że to klasa sportowa, to większość osób tam intelekt zamieniła na mięśnie :/, choć są i chlubne wyjątki. Może ktoś tam mnie zaskoczy i jego project też będę mogła tu zaprezentować.

Jutro w 6a zaczynam robić kolejny unit, wkrótce po Wielkanocy wypadnie więc następny project. W książce proponują napisanie rad przy użyciu should/shouldn't na kilka sytuacji, np. How to make friends / How to be fit itp. Ale ja pomyślałam, że o wiele lepiej i bardziej inspirująco byłoby napisać project nt. How to lose all your friends / How to have bad marks. Może trochę niewychowawczo, ale myślę, ze to bardziej zachęca co pisania niż takie uładzone tematy typu Moj ulubiony film  / dom / przyjaciel...

Komentarze

Popularne posty