Gra z kostką na Halloween







Jak tam, obchodzicie to kontrowersyjne święto? Ja tylko uczę dzieci słownictwa na lekcjach, ewentualnie puszczę parę piosenek z SSS. Nie robiłam nigdy imprezy po lekcjach, jakichś konkursów czy zabaw w szkole poza tym, co na lekcjach. Nie jest to podyktowane żadnym moim ortodoksyjnym poglądem, po prostu od zawsze mam wstręt do świąt, które wałkuje się na lekcjach w kółko co roku. Nie znoszę też lekcji o Xmas i Easter. Chociaż i tak wolę Halloween niż Walentynki. 

Tak czy siak, PP wymaga, więc bez entuzjazmu co roku prowadzę te lekcje. Dobrze, że podręczniki obecnie zmieniają się tak szybko, nie zdążę się znudzić tym, co proponuje książka, a tu siup, i już mamy nowy podręcznik z nowym pomysłem :) Bo lekcje halloweenowe z Bugsów mogę deklamować do dziś przez sen po 8 latach uczenia z tej książki. Chociaż lubiłam nawet tę concertinę, co była w TB w drugiej klasie. 

W tym roku wpadłam na fajny pomysł, no ale wypróbujecie go Wy. 
Kto śledzi mojego fan (FAN FAN FAN - bo widziałam ludzi, co piszą FUN) page'a od dawna, ten może pamięta prostą i przyjemną zabawę z rysowaniem króliczka, którą kiedyś przed Easter tam wrzuciłam (ale nie w tym roku, nawet chyba nie rok temu). 

Poszperałam dla Was w necie i znalazłam podobne na Halloween, żeby uprzyjemnić lekcje tym z Was, którzy jak i ja nie przepadają za tym świętem, a czują, że zupełne olanie tematu będzie nie w porządku wobec uczniów. Oczywiście i entuzjaści Halloween skorzystają i będą się jeszcze świetniej bawić. Zabawa jest fajna na wprowadzenie / utrwalenie słownictwa. 

Klasę dzielimy na grupy / pary, każda grupa ma kostkę, każdy w grupie ma coś do rysowania i kartkę, a my im dajemy instrukcję rysowania. Każda grupa może mieć inny obiekt do rysowania, potem następuje zamiana jeśli czas pozwoli.

Można rysować: (klik pod zdjęciem wrzuci Was do źródła)


nawiedzone domy

nie mam pojęcia, skąd to jest, krąży po necie tu i tam bez źródła, ale autorem jest niejaka Ms. Larson, niech się odezwie!! 


wiedźmę



KLIK


dynię


KLIK 

stracha na wróble


KLIK



przestraszonego kota



KLIK



I wiele innych!! Poszukajcie po necie, szczególnie na Pinterest i TeachersPayTeachers. 


Żeby nie było, że tylko bezczelnie żeruję na pracy innych przygotowując ten post, to i ja coś zrobiłam, co mam nadzieję Wam się przyda. Poniżej do pobrania i wydrukowania tabelka, którą możecie wypełnić własnymi propozycjami na każdy temat, nie tylko halloweenowy!




KLIK




Komentarze

Popularne posty