Mini project: General Knowledge Quiz

Jak już kiedyś wspominałam, na koniec każdego modułu uczniowie w klasie 6 robią project na lekcji. Z powodu ograniczeń czasowych - tylko jedna godzina lekcyjna na project - nie są to prace rzucające na kolana swoim wyglądem. Z doświadczenia wiem jednak, że gdybym zadawała projekty do domu, to raczej oceniałabym rodziców czy korepetytorów, dlatego wolę coś skromniejszego, a przynajmniej samodzielnego.

Tym razem złamałam tę regułę.

Podyktowane to było tematyką. Project szósty nosi tytuł "Quiz wiedzy ogólnej o świecie - general knowledge quiz". Pomyślałam, że to świetna okazja, aby zrobić coś naprawdę ciekawego, ale jednak do takiej tematyki trzeba przygotować się w domu.

Tydzień wcześniej na lekcji przeanalizowaliśmy gotowy project w podręczniku, poinstruowałam dzieci jak i co mają zrobić i w piątek mogliśmy na lekcji oddać się zabawie.

Dzieci miały za zadanie połączyć się w grupy 3-4 osobowe i opracować quiz: ok. 6 pytań w stronie biernej. Nie chciałam, żeby projekty były za długie i żeby robili je indywidualnie, bo wtedy nie starczyłoby nam czasu na lekcji, aby rozwiązać wszystkie quizy.

Merytorycznie miałam pewną wątpliwość - nie wiedziałam, czy najpierw sprawdzić quizy i poprawione dać do rozwiązania, czy najpierw się pobawić, a potem sprawdzać. Wybrałam to drugie rozwiązanie, w sumie nie wiem dlaczego.

W każdym razie muszę powiedzieć, że dzieci (? - szósta klasa) miały świetną zabawę. Wyszło razem 7 projektów, więc tak w sam raz. Uczniowie rozwiązywali quizy w takich grupach, w jakich tworzyli swoje - czyli każda grupa rozwiązywała 6 quizów - oczywiście bez swojego! Uważam, że to akurat optymalnie na 45 minut lekcji. Teraz sprawdzam projekty od strony językowej i osobno sprawdzam odpowiedzi na pytania quizowe. A powiem, że niektóre quizy są dość trudne! I będę musiała się odwołać do ich twórców po prawidłowe odpowiedzi.

Oto kilka projektów (błędy jeszcze nie poprawione):





Komentarze

Popularne posty