Dzień Kobiet

Zbliża się Dzień Kobiet. Dlatego dziś lekcja na tę okazję.

Przeprowadziłam ją dwa lata temu. Pracowałam wówczas z grupą kobiet w średnim wieku, które chciały nauczyć się podstaw, aby np. móc się w miarę bez kłopotów porozumieć zagranicą. Poziom więc nie był wyśrubowany. Lekcja jest przeznaczona na poziom pre-intermediate, choć intermediate tez może być. Wiek - raczej od gimnazjum w górę. 45 minut powinno wystarczyć.

Myślę, ze worksheet jest wystarczająco czytelny, ale pokrótce to opiszę. Na początku, przed ćwiczeniem 1 można podać w słabszych grupach jakieś pomocne słówka, np. przymiotniki do porównań w stopniu równym (np. patient, sympathetic, caring etc.) i schematy zdań, można tez przypomnieć stopień wyższy przymiotników, żeby łatwiej było tworzyć zdania porównawcze.
Następnie uczniowie słuchają piosenki i łączą podkreślone części w tekście z obrazkami. Wersja piosenki w karcie pracy jest dostosowana przeze mnie do wersji piosenki do pobrania. Ponieważ piosenka jest szybka, myślę, że trzeba będzie posłuchać co najmniej dwa razy.
Potem można przy pomocy słownika i obrazków zaznajomić się ze zwrotami i przedyskutować pytania z ćwiczenia drugiego. W zależności, jaka to grupa, czy bardziej otwarta i wyluzowana czy też nie, można spróbować odśpiewać piosenkę.
Myślę, że to przyjemna lekcja do przeprowadzenia w gronie samych kobiet. Jeśli mamy grupę mieszaną, można inaczej rozegrać pierwsze ćwiczenie, np. mężczyźni argumentują, dlaczego ich płeć jest lepsza. Albo każda grupa (podzielona wg płci) robi spis cech, które lubi u  płci przeciwnej. I tym podobne.

W instrukcji do zadania drugiego jest błąd. Słówko her to powinno być the. Na swoje usprawiedliwienie mam to, że nie jestem autorką worksheeta (poza przystosowaniem słów piosenki do wersji, którą możecie pobrać w tym poście). Ściągnęłam tę kartę pracy z internetu, bodajże z busyteachera

Worksheet do pobrania tutaj

Komentarze

Popularne posty